Opaska na oczy do spania DIY

W internecie jest kilka tutoriali jak taką opaskę zrobić, ja oczywiście Zosia samosia :) musiałam zrobić po swojemu. Nie dlatego że lepiej ale dlatego że część kombinowania, rozrysowywania itp. to dla mnie najlepsza część :)




Zależało mi na tym aby materiał nie był sztywny ani cała opaska nie była gruba, chciałam też aby była bawełniana.

Ale jak zrobić kształt, hmm ... no tak okulary :) Chyba każdy je ma, więc może odrysować od swoich. Można ją zmniejszyć lub powiększyć.


Po odrysowaniu wycinamy szablon. Wystarczy odrysować jedną stronę a potem złożyć na pół kartkę i wycinając tworzyć drugą stronę.


Do uszycia wykorzystałam bawełniany t-shirt. Co jakiś czas coś dostaje bilet w jedną stronę, na wyjazd z szafy :) I to jest właśnie moja baza.
Układamy nasz szablon na materiale, odrysowujemy. Dodajemy ok. 0,5cm na szwy.


Z wierzchu i spodu opaska będzie fioletowa, wewnątrz dwie "wkładki" czarne aby nie prześwitywała. Pamiętajmy aby przed zszyciem je poukładać :) Ja zapomniałam i prułam :(


Jeżeli robimy z t-shirtów wszystkie warstwy możemy ciąć od razu, wystarczą tylko ostre nożyce lub owerlok który zrobi to za nas. Trzeba tylko posczepiać szpileczkami aby się nie rozjechały nam warstwy.





Teraz sięgamy po lamówkę, wycięłam kilka pasków z poszwy.

 
Spinamy szpileczkami i fastrygujemy, nie lubię fastrygować wolę szyć a jeszcze bardziej obrzucać ale w tym wypadku wszystko może szlak trafić jak nie będzie solidnie się trzymać w kupie :) Po sfastrygowaniu wszystkich krawędzi siadamy do maszyny i przeszywamy.


Teraz pozostaje nam już tylko przyszycie gumeczki.

GOTOWE


PS - osoba dla której była opaska jest nieco wstydliwa, na szczęście słoń nie protestował.

Brak komentarzy