Czyszczenie i oliwienie maszyny - SilverCrest

Przyszedł czas na Silverkę a dokładnie SilverCrest SNM 33 A1

Pamiętamy: czyścimy i oliwimy maszynę tylko po odłączeniu kabla zasilającego od prądu!!!

Wszystkie miejsca które czyścimy szczoteczką najlepiej jest wyczyścić dodatkowo odkurzaczem aby nie rozpylić kurzu na pozostałe elementy.



Wyciągamy schowek / pojemnik


Wyjmujemy bębenek ze szpuleczką




Demontujemy stopkę oraz igłę

Odkręcamy dwie śrubki aby zdjąć płytkę ściegową

Odchylamy na zewnątrz dwa zatrzaski trzymające pierścień chwytacza.

Aż dziw ile brudu się tam zbiera.


Wyjmujemy pierścień

oraz chwytacz

Szczoteczką a następnie odkurzaczem dokładnie czyścimy. Pierścień oraz chwytacz również należy wyczyścić.

I to by było na tyle
Jeśli jest po gwarancji, czasami przydaje się aby rozebrać maszynę z "ubranka", czy to aby wymienić pasek, silnik czy żarówkę.

Najpierw odkręcamy trzpień od ustawiania docisku stopki. Maksymalnie aż poczujemy opór do momentu aż się zrówna z obudową.

Następnie odkręcamy jedną śrubkę przy obcinaczu nitki

Tutaj chciałabym zachęcić do zamontowania ledowej żarówki, jest to naprawdę mały koszt (ok. 8zł) a tak wiele zmienia. Światło jest białe a nie żółte, nie grzeje się i wyraźnie mocniej oświetla pole pracy. Pobiera też zdecydowanie mniej prądu.

Po zdjęciu plastiku osłaniającego żarówkę luzujemy dwie śrubki, pokazane na fotce poniżej.

TYLNA OBUDOWA
Odkręcamy dwie śruby pod uchwytem do przenoszenia. Tylko te dwie śruby są do plastiku, pozostałe wszystkie śruby są do metalu.

Do porównania śruba do plastiku ze śrubą do metalu.
Do plastiku po lewej. 

Odkręcamy dwie śruby, które znajdują się pod stojakiem na nici. Te dwie śruby są dłuższe od pozostałych.
 

Odkręcamy śrubę która (w moim przypadku) znajduje się pod okrągłą zaślepką. Należy ją pod haczyć.

i odkręcić.

Odkręcamy kolejną śrubkę

Zdejmujemy panel tylny. Podczas zakładania uważamy na przewód od żarówki.

Tył maszyny.

SPÓD OBUDOWY
Odkręcamy śrubki pokazane strzałkami. Są trzy śrubki i dwie wkręcane nóżki. Lewa nóżka jest ze sprężynką, prawa bez.
Pod gumową lewą nóżką jest śruba.

Teraz odkręcamy jedną śrubkę pod stopką

Tutaj też możemy odkurzyć.

Spód maszyny po zdjęciu czarnego plastiku.

Zdejmujemy pokrętło od wyboru ściegów, delikatnie podhaczyć żeby zeszło z bolca.

PRZÓD OBUDOWY
Zdejmując przedni panel uważamy na górne pokrętła, które przy okazji można lekko nasmarować, będą zdecydowanie lepiej chodzić. Lekko odchylamy plastik aby zszedł z trzpienia od ustawiania ściegu (po zdjętym pokrętle).

Przód maszyny

Góra maszyny

Bok maszyny

OLIWIENIE
Nie jest to stary dobry Łucznik który ma specjalne miejsca na olej :) tutaj wkraplamy1-2 krople w tylko jednym zaznaczonym miejscu i na tym rady instrukcji obsługi się kończą. Ja proponuję nasmarować wszystkie ruchome elementy oprócz paska napędowego i kół które go napędzają. Jeśli ktoś ma wątpliwość może nasmarować elementy na których widać resztki smaru. W miejscach gdzie są zębatki warto użyć smaru (może być towot lub coś podobnego) w pozostałe miejsca olej. Uwagę należy zwrócić na to aby nie nalać oleju na silnik który jest na dole w korpusie maszyny.

WAŻNE: Po oliwieniu zanim zaczniemy szyć najpierw testowo poszyjmy na jakimś skrawku materiału aby ewentualny nadmiar oleju mógł sobie swobodnie wyciec, żeby nie brudził nam potem tkaniny podczas szycia.

Brak komentarzy