Smycz dla psiaka - tutorial

Prosty tutorial na zrobienie smyczy dla naszych milusińskich.
Można zrobić smycz 1m lub 30m, szeroką lub wąską na małą dłoń lub dużą, idealnie dopasowaną do naszych potrzeb :) Można nawet mieć 5 sztuk, aby nigdy nie zabrakło, gdy jedna np. się pobrudzi, druga zagubi, trzecia porwie zawsze będą zastępcze :)  Kolorystyka zależy tylko od nas, mogą być nawet grochy :)





Potrzebne rzeczy:
- materiał lub gotowy pasek od płaszcza, taśma parciana, lina żeglarska... ja zrobiłam ze sztywnej zasłony (uwolniona)
- ”zaczep” (karabińczyk) - ja wykorzystałam od torebki :)

Najpierw decydujemy jakiej długości oraz szerokości chcemy mieć smycz. Na próbę ustaliłam szerokość 3cm, długość 110cm.
Wykrawamy pasek o szerokości 8cm oraz długości 130cm (więcej na podłożenia).



Oba końce podwijamy na ok. 0,5cm i przeszywamy aby materiał się nie strzępił.


Pasek wzdłuż podwijamy po 1cm z obu stron a następnie składamy na pół lewymi stronami do środka i fastrygujemy.


Przeszywamy po obu stronach wzdłuż.




Z jednej strony wkładamy ”zaczep”, zakładamy pasek na ok. 5cm i przeszywamy (solidnie).


Tak samo z drugiej strony, zakładamy pasek na ok. 15cm i również przeszywamy. Będzie to uchwyt na rękę.

Gotowe

Możemy też skorzystać z gotowego paska np. od płaszcza czy szlafroka i błyskawicznie zrobić smycz:

- z jednej strony montujemy ”zaczep”, zszywamy, z drugiej strony robimy uchwyt na dłoń, zszywamy, gotowe.




PS - po dłuższym czasie i szaleństwie Miki smycz się roluje ale wystarczy ją przeszyć pare razy lub zwęzić i powinno wystarczyć.
PPS - jest to mój pierwszy tutorial, proszę o wyrozumiałość  :)

Smycz występowała już w poście:
http://sciegiem-do-celu.blogspot.com/2013/11/meska-patchworkowa-kamizelka.html

Zdjęcia w plenerze: Dawid Kacmajor

Brak komentarzy