Polarowy domek dla świnki morskiej, chomika - tutorial

Wspominałam już, że przed Miką przez 6 lat miałam świnkę morską. Był to prawdziwy pieszczoch i przewspaniały leniwiec. Swoją drogą bardzo podobne cechy do Miki :)
Kupiliśmy jej olbrzymią klatkę (chyba dla królików gigantów) ale było w niej nudno, duża przestrzeń i nic poza tym. Więc zrobiłam jej domek, taki do którego mogłaby się schować w razie gdyby się przestraszyła albo mogła też na niego wejść, wskoczyć … 







Na początku powstawały małe domki z racji że Nela była mała, niestety potem jak podrosła trzeba było zrobić 5-krotnie większy. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, każdy kolejny egzemplarz powstawał nieco lepszy :)

Potrzebne rzeczy:
- karton (np. po lodach, sokach ze sklepu)
- taśma klejąca
- materiał (stara bluza polarowa - uwolniona)
- nici

Jej pierwsze domki:




Ten jest znacznie większy od pozostałych. Posiada ściankę pionową ponieważ zdarzało się że niezgólcowi łapki wpadały pomiędzy domek a kraty.


Może się do niego schować.


Schodki to była przednia zabawa, parenaście razy dziennie po nich wbiegała a potem połowicznie z nich zjeżdżała.



To już kolejny.



W tym zrobiłam jej również schowek u góry, jedna ścianka sztywna, druga miękka u góry dowiązana do krat.



A to już ostatni model, najnowszy i według mnie najlepszy. Ścianki chroniące nieszczęsne łapki zmniejszyłam i są tylko na wysokość ok. 5cm.



I w szarym kolorze dopasowanym do kolorystyki domu.



Uwielbiała na nim przesiadywać :) do kompletu miała jeszcze pufkę, którą już pokazywałam jak zrobić krok po kroku tutaj.



Moje wskazówki:
1. Domek najlepiej zrobić z bardzo grubego kartonu
2. Najlepszym materiałem jest polar, nie interesuje prosiaczka, nie strzępi się, łatwo się go szyje i jest milusi :)
3. Po zrobieniu domku z kartonu najlepiej jest go całego obkleić taśmą klejącą aby nie wchłaniał "1" :) 
4. Domek z kartonu można mieć jeden ale pokrowce polarowe najlepiej aby były dwa ponieważ po przybrudzeniu można je zdjąć i wyprać.
5. Jeśli Wasz sierściuch też jest długowłosy i lubi te włoski zostawiać wszędzie, najlepiej jest użyć takiego koloru polaru, aby nie było widać tych wszystkich pozostawionych kłaczków :(

Jak zrobić taki domek? bardzo łatwo.
Pomoże nam wzór:


Najpierw wycinamy taki wzór z kartonu. Przerywane linie to zgięcia. Czerwone linie - sklejamy ścianki za pomocą taśmy klejącej.
Następnie ten sam wzór wycinamy z materiału i czerwone linie zszywamy. Można zrobić taki domek pokryty polarem tylko z zewnątrz lub jeśli wytniemy jeszcze raz z polarku taki sam wzór wtedy "wszywamy" go wewnątrz i mamy dwustronnie polarowy.

PS - na sam koniec w kilku punktach warto polar przyszyć do kartonu, będzie zawsze na swoim miejscu. 

Brak komentarzy