Pufka dla zwierzaka ze starej bluzy - tutorial

Zanim przygarnęliśmy Mikę przez ponad 6 lat mieliśmy świnkę morską Nelę: 


Uwielbiała się wylegiwać więc zrobiłam jej mięciusią pufkę do klatki. Całymi godzinami potrafiła się na niej przeciągać, wyciągać...:



Jak zrobić taką pufkę?


Potrzebne rzeczy:
- materiał, najlepszy będzie polar (u mnie uwolniona bluza polarowa)
- nici
- wypełnienie: wata lub tak jak w moim przypadku stare bluzy (również uwolnione), można też użyć gotowej poduszki

Pufkę możemy zrobić na dwa sposoby albo wycinamy prostokąt i 2 paski na boczki:



albo 2 prostokąty i 4 paski:



Wypróbowałam oba sposoby i są podobne. Jeśli wybieramy drugi to do jednego prostokąta doszywamy wszystkie paski:





Zszywamy boczki:


Potem doszywamy drugi prostokąt:



Pamiętając aby zostawić trochę miejsca:



aby móc przewrócić na prawą stronę i wypełnić:



Po wypełnieniu zaszywamy.

GOTOWE




PS - Pufki które robiłam zawsze były z odzysku więc jeżeli się wybrudziły wystarczyło wyrzucić i dać gryzoniowi nową. Najlepiej jest mieć jeszcze jedną w zapasie. Nelcia bardzo szybko przyzwyczaiła się że pufka służy tylko do leżenia a nie do wc i utrzymywała na niej czystość :)
PPS - Po prawej stronie w klatce widać polarowy domek który również jej zrobiłam, ale o nim będzie później.

2 komentarze

  1. Wow super pomysł! Na pewno też zrobię taką pufę dla moich prosiaczków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się że się podoba. A jeśli się przyda to tym bardziej mi miło 😀

      Usuń