Spodnie męskie - tutorial

O spodniach pisałam już tutaj:
moje pierwsze spodnie

Teraz chciałabym pokazać jak je robiłam, krok po kroku metodą prób i błędów :) 





Potrzebne rzeczy:
- materiał (standardowo uwolniona zasłona)
- zamek błyskawiczny (ze starych spodni)
- guzik (z zapasów)




Układamy części wykroju na materiale, wedle nitki prostej zaznaczonej na wykroju:



Wykrawamy wszystkie elementy:



Z braku owerloka obrzuciłam wszystkie elementy zygzakiem, niezbyt gęsto:



Szpileczkami doczepiamy karczek tyłu do tyłu (prawymi stronami do siebie):


To samo czynimy z lamówką kieszeni i przodem (prawymi stronami do siebie), chyba doczepiłam je odwrotnie ale efekt końcowy wyszedł dobrze :)



Do karczka tyłu doszywamy część paska (u mnie składał się z 4 części), możemy uprzednio podkleić go flizeliną aby był sztywniejszy. Po doszyciu stębujemy po krawędzi.



Na worek kieszeni naszywamy patkę:



Zszywamy ze sobą 2 worki kieszeni:




Lamówkę kieszeni którą na samym początku doszyliśmy do przodu, wywijamy do wewnątrz spodni i przeszywamy blisko krawędzi: 


Teraz worek doszywamy do przodu spodni:





Do tyłu przyszywamy kieszenie:





Do prawego przodu doczepiamy zamek prawą stroną do prawej strony oraz nakładamy na niego patkę spodnią rozporka, przyszywamy, odwracamy i przeszywamy jeszcze raz blisko krawędzi. W dole zamka robimy lekkie nacięcie: 


Nacięcie pozwoliło wywrócić równo zamek i nic się nie marszczy:


Patkę wierzchnią rozporka przykładamy do lewej części przodu i przyszywamy:


Nakładamy na siebie prawymi stronami przód lewy i prawy, spinamy ze sobą krocze i zszywamy:


Równiutko przykładamy ze sobą 2 części przodu i fastrygujemy, można też skleić za pomocą taśmy klejącej.


Aby móc zrobić przeszycia rozporka:


Do przodu doczepiamy pas:




Przyszywamy:


Zawsze wykrawam więcej aby nie zabrakło :) dlatego potem muszę ścinać nadmiar:



Przeszywamy blisko krawędzi po prawej stronie:






Fastrygujemy i przeszywamy krocze po prawej stronie blisko krawędzi:




Fastrygujemy i przeszywamy blisko krawędzi szew tylny:




Prawymi stronami do siebie łączymy przód z tyłem po wewnętrznym szwie nogawek i zszywamy po lewej stronie :


Po prawej stronie robimy podwójną stębnówkę:


Łączymy teraz przód z tyłem po szwie bocznym nogawek i przeszywamy po lewej stronie:


Wykańczamy pas:



Obrzucamy dziurkę, najlepiej maszynowo, ja niestety robiłam ręcznie:


Doszywamy guzik:




Podkładamy i dwukrotnie przeszywamy doły nogawek:



PS - były to moje pierwsze spodnie, w dalszym ciągu jestem w trakcie poprawek i testów, z pary na parę widać lekkie postępy :)

Brak komentarzy