Sukieneczka dla dziewczynki - tutorial

Był już jeden wpis o sukienkach na akcję: Dress a girl around the world
http://sciegiem-do-celu.blogspot.com/2013/11/dress-girl-around-world.html

Szkoda że akcja w Polsce nie jest już prowadzona ale może tutorial komuś się przyda. Jest to bardzo prosta i szybka do zrobienia sukieneczka, można bawić się kolorami, modyfikować dowolnie, zrobić dla córki jak i dla Matki, doszywać kieszonki, lamówki, aplikacje... 



Chciałabym pokazać jak ja robiłam sukienkę krok po kroku.


Potrzebne rzeczy:
- materiał na sukienkę (u mnie uwolnione prześcieradło) - materiał na ramiączka, inny lub ten sam (u mnie uwolniona zasłona) - gumka
- nici

Wycinamy z materiału prostokąt o wymiarach np. 106x51cm

aby było łatwiej zrobiłam gotową rozmiarówkę, przykładam materiał i ciach:


Prostokąt składamy na pół:

Przeszywamy 0,5 - 1cm od krawędzi, wykańczamy owerlokiem lub zygzakiem:

Podwijamy dół dwukrotnie po 1cm i przeszywamy:


U góry wycinamy pachy:



Podkładamy górę między paszkami na 2 cm i jeszcze raz na 2cm. Robimy tak z przodem i z tyłem:


Przeszywamy


Wciągamy gumeczkę. Długość gumki zależy od tego jak chcemy aby się marszczyło, mocno czy słabo:


Wycinamy ramiączka z tego samego bądź innego materiału. Są to 2 długie paseczki:


Zakładamy po 0,5cm z obu stron na całej długości:


Następnie końce na długości około 5-7cm od krawędzi, składamy na pół:


Przyczepiamy szpilkami do sukienki:


Przeszywamy


GOTOWE

Brak komentarzy