Pokrowiec na maszynę - tutorial

Pokrowiec na maszynę już kiedyś uszyłam, nawet dwukrotnie ale od dłuższego czasu chodziło mi po głowie aby go zmienić, jak pisałam wcześniej, po remoncie zmieniła się kolorystyka więc i pokrowiec na maszynę musiał pasować. Dzięki grupie Warszawa szyje a konkretniej akcji:
VI wspólne szycie -pokrowiec na maszynę / overlocka
zmobilizowałam się i w końcu zrobiłam go teraz a nie wieczne "potem" :)

Materiał jakiś czas temu kupiłam w sh, były to jakieś a'la worki na odzież czy coś podobnego, duże z "kapturem", naprawdę dziwne coś :) Ale kolor mi pasował no i ta cena 1zł, szkoda było nie kupić zwłaszcza że było sztuk 2 więc sporo materiału, można bylo popełniać błędy :)




Potrzebne rzeczy:
- materiał zewnętrzny (uwolniony)
- materiał spodni: poszwa na kołdrę (uwolniona), prześcieradło...
- lamówka: prześcieradło (uwolnione)
- nici

Mierzymy naszą maszynę aby ustalić wymiary pokrowca.
W moim przypadku to:


Dodajemy po ok. 2cm na szwy.


Przygotowujemy materiał:


Wycinamy


Chciałam aby pokrowiec był lekko sztywny, a'la pikowany. Na spód użyłam starej poszwy na kołdrę.


Mój pokrowiec na maszynę składa się z osobnych boczków, góry, przodu i tyłu. Poprzednie pokrowce robiłam z całości teraz postanowiłam się bardziej przyłożyć :) I tak o to wykroiłam:
- 1 x przód z zewnętrznego materiału
- 2 x przód ze spodniego materiału
- 1 x tył z zewnętrznego materiału
- 2 x tył ze spodniego materiału
- 2 x boczek z zewnętrznego materiału
- 4 x boczek ze spodniego materiału
- 1 x góra z zewnętrznego materiału
- 2 x góra ze spodniego materiału


Szpileczkami doczepiamy wierzchni materiał z dwoma spodnimi i przeszywamy po krawędziach:



Przeszywamy wedle uznania. Nareszcie nadszedł czas na wypróbowanie tego "pałąka" :)



Lewa strona, dobrze że jest niewidoczna :)


Wszystkie elementy.


Robimy otwór na uchwyt maszyny:



Łączymy ze sobą przód z bokiem, potem bok z tyłem, tył z bokiem i bok z przodem. Wszystko lewymi stronami do siebie.



Na każdą krawędź doczepiamy i przyszywamy lamówkę. Prawą stroną lamówki do prawej strony pokrowca.



Wywracamy lamówkę na zewnętrzną stronę, podwijamy, fastrygujemy i znowu przeszywamy.


Doczepiamy lamówkę do dołu pokrowca i przeszywamy.



Wywracamy, podwijamy, przeszywamy.



Teraz musimy doszyć górę pokrowca. Tak jak wcześniej lewą stroną do lewej strony.


Doczepiamy lamówkę prawą stroną do prawej strony góry pokrowca. Przeszywamy


Wywracamy przyszytą lamówkę na drugą stronę, podwijamy i znowu przeszywamy.

GOTOWE

2 komentarze