Halka tiulowa - tutorial

O halce tiulowej marzyłam nie raz ale nigdy nie było okazji ani do ubrania ani do uszycia czy nawet kupna tiulu. Swego czasu kupiłam w sh suknię ślubną, przeleżała kawał czasu w szafie aż idealnie nadała się na dawcę :) Wycięłam jej całą halkę a sukienka dalej sobie poczeka.

Na halce prezentuje się spódnica z poszwy która powstała na potrzeby wpisu o farbowaniu: klik ale nie miała jeszcze swojej sesji w plenerze. Spódnica uszyta na podstawie wykroju z Burdy Szycie krok po kroku 1/2013 7B. Jest to moje trzecie podejście do tego wykroju:
pierwsze
drugie












Halkę zrobiłam w 100% zrecyklingowaną :) i jest to najprostsza i najszybsza halka, robi się ją dosłownie błyskawicznie.

Tiul pozyskałam z:


Górna część halki powstała z podszewki marynarki:





Wykrawamy 2 prostokąty, zszywamy je ze sobą krótszymi bokami.


 W dłuższym boku robimy tunel, dwukrotnie podwijając materiał i przeszywając.  W tunel wprowadzamy gumkę.
 
 

 Do dołu przyszywamy tiul, zakładkując co jakiś czas.



W moim przypadku tył składał się z 4 elementów, powstał z rękawów podszewki marynarki :)



Moja pierwsza wersja była kompletną porażką, ta jest już lepsza i mam nadzieję że kolejne będą tym samym tropem podążały.

Wskazówki:
-  górna część halki musi kończyć się poniżej linii bioder aby nie poszerzać sylwetki, chyba że spódnica jest z koła lub więcej 
- im więcej tiulu tym większa objętość

PS - rozpieszcza nas ta zima, jutro ma być u nas 10 stopni :)

Zdjęcia w plenerze: Dawid Kacmajor

Brak komentarzy