Spódnica (własna forma) z zasłony - tutorial

Z formą na spódnicę trochę mnie poniosło, tzn. narysowałam takie "nie wiadomo co" a potem pozszywałam :)






Potrzebne rzeczy:
- materiał (uwolniona zasłonka)
- zamek (uwolniony)
- opcjonalnie 2 haftki (uwolnione)

Najpierw ustalamy formę, może ponieść nas fantazja :)


Materiał z którego ją uszyłam to stara (nawet bardzo) zasłonka.


Wycinamy formę z materiału x 2


Składamy prawymi stronami do siebie. Zszywamy boczki, pamiętając aby zostawić miejsce na zamek.


Dół możemy podłożyć dwukrotnie i przeszyć blisko krawędzi lub (jak w moim przypadku) poprostu przeszyć zygzakiem.


Wycinamy pasek materiału o szerokości ok. 6cm, długości obwodu naszej talii + 2cm zapasu na szwy. Podwijamy na całej długości po ok. 0,5cm (lewą stroną do wewnątrz), następnie składamy wzdłuż na pół. Przeszywamy po obu krawędziach, u góry dwukrotnie.


Przykładamy pasek do góry spódnicy, styka się dół paska z górą spódnicy, przeszywamy. 


Pasek wywracamy do góry,  szew układamy w dół i przeszywamy po prawej stronie spódnicy jeszcze raz .


Dopasowujemy i przyszywamy zamek.




Dodałam trochę szczypanek na całej spódnicy.


Zdjęcia w plenerze: Dawid Kacmajor

Brak komentarzy