Kurtka damska z dużym kołnierzem - tutorial

Po raz kolejny spróbowałam swoich sił w konkursie, tym razem Brothera. Kurtkę uszyłam na podstawie własnego pomysłu. Materiał z którego ją uszyłam to około 20 letnia wełna, dawno temu dostałam od Mamy z kilkoma innymi tkaninami, również pełnoletnimi :)









Potrzebne rzeczy:
- materiał (uwolniony)
- guziki lub zamek (uwolniony)
- tasiemka na wieszaczek (uwolniona)

Podstawowy wykrój bluzki lub kurtki modyfikujemy tak aby wyszedł nasz upragniony wzór. Moja kurtka jest bardzo prosta. Posiada duży kołnierz i nieco przesuniętą linię zapięcia.
Jak już ustaliliśmy jaki chcemy wzór wykrawamy poszczególne elementy z materiału.



Ja miałam pomocnicę :)


Rękaw spód i wierzch.


Przód i boczek przodu.


Pozostał już tylko tył i kołnierz.

Teraz łączymy ze sobą górę rękawa z dołem.


Zszywamy najpierw jedną stronę, potem drugą. Zszywamy tak oba rękawy.



To samo czynimy z elementami przodu i tyłu.



Doszywamy rękawy. 


Teraz kołnierz, wykroiłam dużo za duży aby móc go zmodyfikować. Uprzednio wykroiłam z prześcieradła, przyfastrygowałam i ustaliłam formę. Dopiero jak już była gotowa wycięłam z dobrego materiału i przyszyłam.
Lewa strona kurtki.


Podkładamy, fastrygujemy krawędź przodu i przeszywamy.


Doły rękawów również podkładamy i przeszywamy.


Doczepiamy "wieszaczek" i przyszywamy.



Ja ozdobnie poprzeszywałam wszystkie szwy zygzakiem.



Doszyłam guziki i zrobiłam dziurki. Krawędzi kołnierza nie wykańczałam ponieważ materiał nie strzępi się.


PS - jest to moja pierwsza kurtka więc proszę o wyrozumiałość :)

Zdjęcia w plenerze: Dawid Kacmajor

Brak komentarzy