Nowa torba na kółkach - tutorial

Torba zakupowa na kółkach to wynalazek wszechczasów! Rodzicom przydała się już nie jeden raz, czy na zakupy spożywcze czy remontowe, do przywiezienia owoców czy warzyw z działki.
Torbie nie wróżę długiej przyszłości (już jeden szew pękł) i dlatego postanowiłam zrobić im zapasową.
Na podstawie gotowej torby rozrysowałam sobie wszystkie części (moja najulubieńsza część) i tak o to poniżej przedstawiam moją kopię torby na wózek. 












Potrzebne rzeczy:
- materiał (uwolniona zasłona)
- zamek (uwolniony)
- sznurek (uwolniony)

Oryginalna torba.



Gruba i sztywna zasłona z której uszyłam torbę.


1. Wykrawamy wszystkie elementy.



2. Zszywamy ze sobą obie części klapki, prawymi stronami do środka. To samo czynimy z zaczepem. W obu przypadkach zszywamy tylko 3 z 4 stron, jedną zostawiamy do wywrócenia na prawą stronę. Po wywróceniu przeszywamy blisko krawędzi.





3. Do wierzchniej części kieszeni przyszywamy zamek w wycięty otwór






4. Doszywamy do kieszeni spodnią część kieszeni. Składamy prawymi stronami do środka.



5. Wywracamy na prawą stronę, doszywamy rzep misiowy do wierzchniej części kieszeni oraz czepiasty do spodniej części zaczepu. 



6. Do tyłu doszywamy zaczep i klapkę, nieco niżej aby u góry zrobić tunel na sznurek




7. Do tyłu, pod zaczepem i klapką doszywamy kieszeń, tylko boczne szwy, góra i dół wolne



8. Zszywamy przód z tyłem bocznymi szwami, prawymi stronami do środka



9. Doszywamy spód, środek krótszej krawędzi przykładamy do szwu bocznego torby, prawymi stronami do siebie

10. Robimy u góry tunel, wciągamy sznureczek.




GOTOWE










PS - Co wziąć pod uwagę szyjąc torbę:
- materiał najlepiej aby był gruby i sztywny, 
- szwy można zrobić francuskie, będą solidniejsze oraz wnętrze torby będzie bardziej estetyczne
- można pokusić się o zrobienie z nieprzemakalnego materiału jeśli ktoś chodzi na zakupy w deszczu :)
- jak nie wyjdzie, nie przejmujmy się, możemy zrobić kolejną :)


PPS - chciałabym się jeszcze pochwalić otóż... jestem w Burdzie, jupi :) Ale na poważnie to mój pierwszy raz więc nie dziwcie się :)


Burda szycie krok po kroku 2/2014
Spódnica: klik


Zdjęcia w plenerze: Dawid Kacmajor

Brak komentarzy