Trochę inna ja - spódnica z zasłony

Spódniczka powstała z zasłony a dokładnie z jej lewej strony :)
Wykrój jaki wykorzystałam to Burda Klasyka 2/2013 model 0005A. 
W robieniu zdjęć nie pomagał silny wiatr ale dzięki niemu jest na nich więcej ruchu.
Pas zakryty bluzką, ciężko było coś skompletować żeby go pokazać. Pasek w plenerze puszczony luzem.

Buty na obcasie i elegancki żakiet to trochę inna ja ale oceńcie proszę same :)















Zasłona wykorzystana już była tutaj jako podstawka pod dzbanek.
Swoją drogą jej historia jest nieco dłuższa. Kupiona została jako duża zużyta zasłona za 1zł w sh, następnie przerobiłam ją na dwustronną zasłonę z upięciami. 



Dopiero potem zrobiłam podstawki i tą spódnicę. Czyli będzie miała trzecie życie :)

Potrzebne rzeczy:
- materiał (uwolniona zasłona)
- zamek (uwolniony)
- tasiemka (uwolniona) 

Zasłona:



Po skopiowaniu wszystkich elementów wykroju, przykładamy poszczególne części do materiału i wykrawamy.





Dolna część spódnicy.



Pas. Aby był grubszy wykroiłam 4 części zamiast 2. Teraz składamy dwie części prawymi stronami do środka i zszywamy górną ściankę.







Wywracamy na prawą stronę i przeszywamy blisko górnej krawędzi.



Następnie doszywamy do dołu spódnicy.



Aby lewa strona wyglądała ładnie (brak owerloka) doszyłam tasiemkę.



I przed zszyciem boków zaszyłam szwy tasiemką.



Tasiemka znowu przyda się na dół półkola.



Przykładamy do krawędzi dołu i przeszywamy.



Wywracamy, podkładamy i jeszcze raz przeszywamy, blisko krawędzi. Można to zrobić później ale mi często zdarza się wymyślać jakąś swoją kolejność :)



Zszywamy boki spódnicy, składając ją prawą stroną do środka. Pamiętamy o tym aby zostawić miejsce na zamek.





Dopasowujemy i przyszywamy zamek. Niestety pomimo dużej ilości zapasu zamków, kolorystyka ostro mi się zmniejsza ale w dalszym ciągu nie kupuję nowych :)







Teraz czas na szlufki i pasek.

Wycinamy paseczki materiału, zakładamy wzdłuż po ok. 0,5cm do środka i następnie na pół. Przeszywamy.


Doszywamy szlufki do spódnicy, 2 z przodu i 2 z tyłu.



Wykrawamy pasek o długości naszej talii + zapas na szwy i zawiązanie kokardy. 



Podwijamy wzdłuż do środka po ok. 1cm następnie składamy na pół i przeszywamy blisko obu krawędzi.



GOTOWE













Zdjęcia w plenerze: Dawid Kacmajor

Brak komentarzy