Gdy brakuje materiału

Masz materiał ale nie wystarcza Tobie na długie spodnie, nie chcesz krótkich, ani kolejnej spódnicy? to tak jak ja :) 
Spodnie powstały z zasłony z której uszyłam suknię, spódniczkę, spódnicę na gumie. Pomyślałam że idealnie nadawała by się na spodnie, niestety resztka która mi została była za krótka więc tym razem pokażę jak zrobić spodnie z za krótkiej tkaniny. W poprzednim poście zapowiedziałam moich pomocników o których będzie pod zdjęciami.

Gdy brakuje materiału







Można zrobić je z kilku różnych tkanin lub całe z takiej samej. 
Wykrój z którego korzystam to Burda Klasyka 2/2013 model 0009
z pomocą przyjdą nam tutoriale, 
- jak uszyć spodnie krok po kroku (klik
- spodnie na gumce (klik)

Do tkaniny (z której chcemy uszyć spodnie) przykładamy wykrój nogawki przodu. Sprawdzamy na jak długą nogawkę wystarczy nam tkaniny, zaznaczamy na wykroju ile będziemy musiały dokroić. Wykrawamy.






Wykrojoną w dwóch częściach nogawkę składamy jak na zdjęciu poniżej (prawymi stronami do środka).



Zszywamy.



Szew rozkładamy na obie strony, spinamy szpileczkami.



Dwukrotnie przeszywamy po obu stronach linii.



Tak przeszyty szew będzie solidny i na dłużej wystarczy oraz nie będzie się nic podwijało i zaginało.




To samo robimy z nogawkami przodu i tyłu, prawymi i lewymi.
Dalej kontynuujemy jak przy normalnych spodniach (klik).

U mnie oczywiście czas na farbowanie a jakże :)

 
Post dosyć krótki więc przyznanie się do głupoty jeszcze będzie.
Dotychczas myślałam, że mata samogojąca i nóż krążkowy zdecydowanie są tylko dla osób szyjących patchworki. 
Miałam kilka razy do czynienia z pseudo nożem ale nie wychodziło i się zraziłam na amen. Aż wpadł mi w ręce firmowy nóż z matą.
Moje pierwsze próby, były nieśmiałe bo nóż był bardzo ostry i bałam się skaleczyć matę. A to magia jakaś, z każdą kolejną próbą naciskałam mocniej i mocniej a tu nic. Przetestowałam rozciągliwe materiały, cienkie i grube tkaniny, i jeszcze po kilka warstw robiłam :)

Mata calutka bez żadnej skazy. Swoją drogą korzysta ktoś, może mi to wytłumaczyć jak się to dzieje że ja ją ostrym nożem traktuję a ona nic??

Gdyby kogoś interesowało to mata Sew Mate X'SOR 900x600mm a nóż 45mm X'SOR Sew Mate kupione w sklepie Pohltex.

Jakby co to ja wcale nie zachęcam do kupna bo potem będzie na mnie jak się uzależnicie i zaczniecie wszystko na macie ciąć, nawet to czego nie trzeba :)


Zdjęcia w plenerze: Dawid Kacmajor

Brak komentarzy