Torba z podszewki - DIY



Pomysłowa torba której już nigdy nie zapomnisz bo zawsze będziesz miała ją w torebce :)
Zrobiona z podszewki zajmuje bardzo mało miejsca. A jej zrobienie zajmuje tylko chwilę.
Kiedyś wpadła mi w ręce taka torba jednak po intensywnym używaniu zniszczyła się.
Byłam pozytywnie zaskoczona wytrzymałością tak wydawałoby się delikatnego materiału, więc na jej podstawie zrobiłam nową. 
Strasznie nie lubię jednorazowych, foliowych toreb a z tym maleństwem nie muszę już z nich korzystać. Wytrzyma co najmniej 3kg ale wydaje mi się że nosiłam w niej jeszcze więcej.
Torba nie jest piękna ani elegancka ale przez to że całą torbę wciska się w jej w mały róg, zawsze ją mogę mieć przy sobie.

Potrzebne rzeczy:
- podszewka
- sznureczek / tasiemka
- stoper 



Do uszycia torby wykorzystałam podszewkę ze starego płaszcza.


Wykrawamy dwa prostokąty, zszywamy ze sobą prawymi stronami do środka, trzy strony, jedna krótsza zostaje nie zszyta.



Wykrawamy dwa trójkąty, dopasowane do krawędzi naszego prostokąta. 


Składamy prawymi stronami do środka, przeszywamy dwie krótsze strony.


Na dłuższej stronie trójkąta podwijamy krawędź, dwukrotnie i przeszywamy blisko dolnej krawędzi. Tak aby powstał nam tunelik.


Teraz trójkąt przyszywamy do prostokąta, tylko boczne szwy.



W tunelik trójkąta wprowadzamy sznurek.


Nakładamy stoper i na końcu sznurka (za stoperem) robimy supeł.


Wykrawamy dwa paski. Będą to ramiączka. Podwijamy po 0,5cm z każdej strony. Prawą stroną do zewnątrz.


Składamy na pół, lewą stroną do środka i przeszywamy blisko krawędzi. To samo robimy z drugim paskiem.


W prostokącie podwijamy górę, 0,5cm a potem 1,5cm i przeszywamy blisko krawędzi dolnej podwinięcia.


Doczepiamy do góry ramiączka, przeszywamy.


GOTOWE





Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie wykroiła kolejnych :)



Dzisiaj ostatni dzień głosowania na Szyciowy Blog Roku 2014 

http://szyciowyblogroku.pl/zgloszenie/sciegiem-do-celu/


Brak komentarzy